See õpetus katab algtõed lihtsa stseeni renderdamiseks pluginaga V-ray for SketchUp. See tutvustab V-Ray interaktiivset renderdust ning tutvustab samme, kuidas:

  • Muuta materjale
  • Lisada valgusallikaid
  • Luua muru
  • Muuta vaate perspektiivi
  • Seadistada lõplik renderdus

 

Et kaasa teha antud õpetust, peab olema sul installitud V-Ray for SketchUp plugin. See õpetus jäljendab samm-sammult lisatud õppevideo.

Õppematerjalid

Et laadida alla failid, mida kasutatakse materjali õppimiseks – vajutage all olevale nupule. Õppematerjalid on loonud Bartłomiej Ordon.

Õpetuse etapid

Ava näidis stseen
Alustuseks pane käima SketchUp. Ava eelnevalt allalaetud fail SU_quickstart_01_Doomo_Modny_II.skp, mille saate alla laadida üleval pool “õppematerjalide” sektsioonist..

V-Ray Toolbar ja Asset Editor
V-Ray pakub kolme tööriista komplekt, mis kokku moodustavad V-Ray Toolbar. Nad on eraldiseisvad (floating) tööriista komplektid, mille võite tõsta SketchUp tööriista ribale ja muuta need paikseteks.

V-Ray tööriista komplektid eraldiseisvana (floating – algseadena)

Teed tööriistad võimaldavad kiiret ligipääsu V-ray võimalustele:

  • V-Ray for SketchUp tööriistad – Peamised tööriistad, mis sisaldab nuppe: Asset Editor (konfiguratsioonide muutmine), Rendering, ja V-Ray Frame Buffer (VFB), mis kuvab renderdusvõimalusi.
  • V-Ray Lights (valgustus) – Valgustuse tööriistad võimaldavad luua ja asetada erinevaid valgustusvõimalusi renderduse stseenile.
  • V-Ray Objects (objektid)– Need geomeetria tööriistad võimaldavad luua V-Ray’le omaseid objekte nagu lõpmatu maapind, proksid ja V-Ray Fur.

 

Kliki nuppu Asset Editor ja ava V-Ray Asset Editor.

Asset Editor kuvab neli võimalust, et muuta V-Ray seadeid ja stseenide objekte.

  • Materialide editor – Võimaldab näha materjalide eelvaadet ning muuta materjale. Materjalide list kuvab kõik materjalid, mis on stseenis kasutatud. Quick Settings vahekaart lubab sul muuta parasjagu selekteeritud materjali.
  • Valgustuse editor – Võimaldab redigeerida valgusallikaid. V-Ray Sunlight (päikesevalgus) on vaikimisi sisselülitatud.
  • Geomeetria editor – V-ray geomeetria list, mis on stseenile lisatud, näiteks V-Ray Fur.
  • Teised seaded – Pakub stseeni muutmiseks palju seadeid.

 

Asset Editor (Materialide editori vaade)

Asset Editor pakub täiendavalt lisaks Render nuppu ja VFB nuppu, sarnaselt V-Ray Toolbar’ile.

Interaktiivse renderdusega töötamine
Interaktiivne renderdamine võimaldab teil vaadata oma stseeni renderdatud versiooni – muudatused viiakse koheselt ja automaatselt sisse ning kuvatakse renderduse aknas. Et lülitada interaktiivsed renderdust sisse, tuleb minna Asset Editor kaudu Settings vahekaardile ning lülitada Interactive nupp sisse.

VFB avaneb ning alustab pildi renderdamist. Renderdus muutub tööprotsessi käigus aina selgemaks ja detailsemaks.

Kõik muudatused, mis sa stseenile teed – muutuvad automaatselt ka interaktiivse renderduse puhul ka renderdusel. Et seda katsetada, avage SketchUp’is Shadows Toolbar ja vajutage Show/Hide Shadows. See võimaldab teil lisada varjud SketchUp mudelile. Muuda aega ning muutuvad ka varjud vastavalt valguse liikumisele.

Uuendadakse nii SketchUp’I kui ka V-Ray interaktiivset renderit. Näete, et varjud on mõlema vaate puhul kooskõlas.

SketchUp vaade varjudega

Interaktiivne renderduse vaade varjudega.

Renderduse aegade vähedamiseks lülitage välja Show/Hide Shadows SketchUp tööriistaribalt. Proovimiseks võite muuta kuupäevi ja kellaaegu, et näha kuidas päikesevalgus mõjutab varjusid ning värve.

Kui olete valmis jätkama, seadke aeg hiliseks hommikuks. Renderdatud vaade peaks välja nägema nüüd selline.

Materjalide vahetamine ja muutmine

Järgnevalt me muudame olemasolevad materjalid SketchUp mudelil V-Ray materjalide vastu (Preset Material Library). Ava Asset Editor ja mine Materials sektsiooni. Et materiali muuta, vali SketchUp’is Paint Bucket tööriist.

Hoides Alt nuppu alla ning samal ajal klikkides Paint Bucket tööriista, on võimalik valida materjale. Valime krohvi maja pinnaks.

Nii SketchUp kasutajaliides ja V-Ray Asset Editor kuvavad materjali informatsiooni. Vahetame stucco material mõne V-Ray materjali vastu. Kliki vasakul olevat noolt, et Asset Editori vaade laieneks ning nähtavale tuleks materjalide kogu.

V-Ray materjalide kogu sisaldab variatsiooni kasutamisvalmis materjale, mis on juba optimiseeritud V-Ray jaoks. Mine kategooriasse WallPaint & Wallpaper ja leia Stucco_F01_50cm. Lihtsalt lohista ikoon paremal pool asetsevasse materjalide listi.

Olemasoleva materjali asendamiseks paremklõpsake materjalil Stucco_F01_50cm ja vali Copy Kasutades Paint Bucket tööriista + Alt nuppu, valige majal kasutatud krohv, et selekteerida seda kasutanud pinnad. Seejärel paremklõpsake Stucco_1 ja valige Paste. See võtab kõik parameetrid kopeeritud materjalilt ja asetab sellele uue määratud materjali.

Uue krohvi parameetrite kopeerimine.

Uute parameetrite kleepimine vanale krohvile.

Oluline on märkida, et antud krohv oleks pärismaailma mõõtudega kooskõlas. Et muuta materjali suurust, minge SketchUp Materials paneeli ning leidke Edit vahekaart. Muutke seal materjali suurus vastavaks ( kui materjal on 50cm; siis oleks see ka SketchUp’is 50cm ).

Uue krohviga peaks interaktiivne renderdus välja nägema selline:

Vahetame nüüd muru materjali sama meetodit kasutades. Vali muru materjal samamoodi nagu eelnevalt ( Paint Bucket + Alt ). Valituks peaks saama Grass_2 material. Vali kategooria Ground (maapind) materjalide kogust ning sa leiad mitmed erinevad muru materjalid. Tiri Grass C materjal paremale, et lisada see oma stseeni.

Sarnaselt nagu me vahetasime krohvi – paremklõpsake Grass_C peal ja Copy. Selekteeri Grass_2, paremklõpsake sellel ja vajutage Paste, et vahetada vana uue muru vastu. Materjalide suurused vajavad samuti muutmist – niiet navigeerige end Material paneeli Edit vahekaardile. Kuna V-Ray näitab materjali mõõtmeks 200cm, siis sama suurus peaks olema ka SketchUp Material lahtrites näha. Kui mõõdud erinevad üksteisest tohutult, siis materjali ei kuva end realitslikuna, kuna suhe on paigast ära.

Vahetame nüüd klaasi materjali millegi ilusama vastu. Sisene kategooriasse Glass materjalide kogus ja lohista Glass Window Neutral materjalide nimistusse.Paremklõpsake ja kopeeri see. Vali uueks materjaliks Glass_3 material. Paremklõpsake ning kleepige uus materjal. Antud materjal ei vaja suuruste muutmist. Interaktiivne renderdus peaks kuvama nüüd oluliselt kenama klaasi välimuse.

Lisa V-Ray valgusallikad

Nüüd kui klaasimaterjal sai vahetatud on pimedus maja sees rohkem märgatav. Lisame mõned valgusallikad stseenile. Ava Asset Editor, laienda Material Library ja vaheta Lights sektsioonile. Seal on näha, et hetkel on kasutusel tavaline Sunlight.4

Enne kui jätkad, kliki nupul Lock Camera Orientation – leiad selle V-Ray Toolbar alt. See võimaldab liigutada vaadet SketchUp stseenil ilma, et muutuks interaktiivse renderduse vaate asukoht. Selviisil saad liikuda majas ringi ja lisada valgusallikaid ilma, et renderduse vaade muutuks.

Kui olete majas sees, klikkige ikooni Plane Light. Stseenil peaksite saama tõmmata valgusallika piki lage. Vaheta tagasi liigutamise tööriista peale ning liiguta värskelt loodud valgusallikat natukene laest eemale.

Valgus tuleb nähtavale renderduse aknas – eriti hästi eristub see, kui ajaks on märgitud öö.

Valgusallika seadete muutmiseks laiendage Asset Editor-is parempoolset paneeli vajutades noolele.

Seadistame valgusallika intensiivsuse paremeetri 80 peale, et muuta seda eredamaks. Valguse intentsiivsus on mõõdetud skalaarühkutes vaikimisi, kuid seadete alt on võimalik valida teisi eelistatud ühikuid.

SketchUp grupid ja komponendid on võimalik samuti muuta valgusallikatega. Navigeeri oma stseenil ja leia pildil olev geomeetria akna juures ning selekteeri see. Kliki Mesh Light ikoonil ning V-Ray konverdib geomeetria valgusallikaks.

Loodud valgusallikas lisatakse Asset Editor-i, kus sa saad peenhäälestada seda. Tõsta intensiivsus näiteks 60 ühiku peale.

Muuda aeg hilishommikuseks jälle. Resetti kaamera tagasi Final Scene vaatele klikkides vastava stseeni vahekaardile.

Vaatame kaugele me jõudnud oleme. Katsume muru vähe kenamaks muuta.

Muru loomine kasutades funktsiooni V-Ray Fur

Efektiivsuse huvides tuleks rohi luua ainult selle geomeetria osas, mis on kaamerale kõige lähemal. See geomeetriline sektsioon on juba mugavuse huvides eraldi rühmitatud. Valige see ala.

Klikkige V-Ray Fur ikoonil. See lisab V-Ray Fur parameetrid selekteeritud objektile. Teadmiseks , et karvastik on näha ainult renderdusel, mitte SketchUp vaates.

Geometry section vaates Asset Editor-is sa näed loodud V-Ray Fur objekti. Kasutamise lihtsustamiseks jäljendab V-Ray Fur vaikimisi muru miimikat. V-Ray Fur jaoks on palju teisi erinevaid rakendusi, mida me hetkel ei käsitle.

Katsume leida parema vaate muru vaatamiseks. Lülitage Lock Camera Orientation nuppu V-Ray tööriistaribal ning liigutage kaamerat natukene alla poole, et oleks maapinnale parem vaade. Nüüd sa märkad renderdusel rohuliblesid.

Teravussügavuse kasutamine (Depth of Field)

Enne lõplikku renderdamise loomist vaatame kuidas seadistada teravussügavust. Mine Settings sektsiooni Asset Editor-is ja kliki Camera sektsiooni. Luba Depth of Field kasutades nuppu ning sa peaksid nägema effekti renderduse aknas.

Suurenda Defocus väärtust ning sa näed hägustumise effekti majal. Sa märkad ka, et vaikimisi on kaamera fookuspunkt üpriski lähedal kaamerale.

Fookuspunkti parandamiseks, kliki Camera seadete all Pick Focal Point nuppu ja selekteeri punkt maja seinal.

Koheselt on maja kenasti fookuses ning muud objektid stseenil muutuvad hägusaks.

Antud juhul on Defocus väärtus liiga kõrge – muuda see väärtus 0,45 peale, et saada aru teravussügavusest eesplaanil ja tagaplaanil.

Lõpliku renderduse seadistamine

Nüüd kui stseen ja kaamera seaded on valmis – seadistame lõplikku renderduse valmis. Peate interaktiivne renderdamine vajutades Stop nuppu renderdamise aknas.

Kliki Render Output sektsioonil Asset Editor-is ja vali pildi suuruseks 900 x 900. Loomulikult võid valida soovipärase suuruse.

Settings sektsioonis, nagiveeri Renderer vaikute alla ja keela Interaktiivsus lõpprenderdusele. Progressive valikuga, mis on vaikimisi lubatud, V-Ray renderaja renderdab terve pildi kiirelt ja madalal kvaliteedil ja jätkab kvaliteedi parandamist tervel pildil mõningase aja jooksul. Sa saad määrada soovitud kvaliteedi leveli Quality liugurit liigutades, mis automaatselt tasakaalustab pildi kvaliteedi ja selleks kuluva aja. Antud näites oleme seadnud selle väärtuseks High.

Kontrollige kindlasti üle, et valitud on Final Scene vaade ning klikkige Render with V-Ray nuppu. V-Ray läbib renderdamise protsessi progressiivselt ning te näete renderduse aknas arengut. Lõpuks lõpetab renderdaja kujutise renderduse, kui see jõuab sooviud kvaliteedini (High). Siin on meie lõpprenderdusega maja:

Allikas: https://docs.chaosgroup.com/display/VRAYSKETCHUP/Intro+to+V-Ray+for+SketchUp+QuickStart

 

 

 

 

 

Comments are closed.