Vestlesime hiljuti Michael Kanozaga kuidas Steelcase püsib töökoha trendidest eespool, luues ruume, mis aitavad inimestel töötada, õppida ja terveneda.

Steelcase asutati aastal 1912, mil nad patenteerisid esimese metallist prügikorvi asendades pajuvitsad metalliga. See oli suur tulekahjusid ennetav innovatsioon ajal, mil tulekahjud levisid kiiresti.

Sellest ajast saadik süvenesid Steelcase juured tipptasemel kontorimööbli tootjana. Kuidas nad pole tavaline mööblitootja. Nad eristuvad sellega, et neil on sügavad teadmised, kuidas kujundada kaubanduslike interjööre. Enne mööbli tootmist veendutakse, et mööbel sobituks keskkonda ning parendaks näiteks töökeskkonna tingimusi. 

Aastate jooksul on Steelcase olnud kaubanduslike interjööride muutmisel üks suurimaid tegijaid. Toimunud on muutused nii digitaalses valdkonnas kui ka regulatiivsetes nõuetes. Nähtud kuidas kõnealune tööstus on kasvanud ning muutunud aja jooksul.

Need muudatused on ajendatud nii tootedisainist kui ka viisist kuidas klientidega suheldakse. Selle asemel, et toota kõigile samasugust mööblit, on kohanetud ebastandartsete vajadustega. Luua ideid ja kooskölastada neid kiirelt, visuaalselt ja planeeritult – see on edu VÕTI!

Trendid, trendid ja veelkord trendid 

Pildil Starbucks.

Töökeskkond on keerukam kui kunagi varem. Inimesed teevad tööl pikemaid tunde ja viimastel aastatel on täheldatud kaugtöö suurenemist. Mõnele töötajale on kasulik kontoris viibimine (teine koht), teised eelistavad töötada kodus (esimene koht) või kohvikus (kolmas koht). Niisiis, mis täpselt on esimene, teine ja kolmas koht? Sotsioloog Ray Oldenburgi sõnul peetakse kodukeskkonnast töötamist „esimeseks kohaks“, kohvikus töötamist aga „kolmandaks kohaks“ ja kontorit „teiseks kohaks“.

Need „kohad” – eriti „kolmandad kohad” – hakkavad määratlema tänapäevast töökoha määratlust. Võttes arvesse selliseid tegureid nagu kasvavad ärinõudmised, pikem tööaeg ja kaugemad töötajad, kellega arvestada, püüavad ettevõtted leida võimalusi, kuidas suurendada töötajate mugavust, tõhusust ja uuendusi.

Mis meelitab töötajaid “kolmandatesse kohtadesse”?

„Võimalus töötada ilma, et peaksid kolleegidega kohtuma, koduse tundega salongimööbel, inimeste energiline sumin, juurdepääs heale toidule, atraktiivne õhkkond,“ sõnas Steelcase-i kujundusjuht Frank Graziano. “Kolmandad kohad – peamiselt avalikud kohad, mis aitavad inimestel päevas läbi saada või võimaldavad neil koguneda – on olnud inspireerivad uuendused ja õhutavad vestlusi kogu lääne tsivilisatsioonis.”

Kolmanda koha olulisust mõistvad tööandjad püüavad selle olemuse tabada, luues töökohal ruumid, mis annavad meeskondadele energiat ning edendavad loovust ja innovatsiooni. Selle suundumuse näide on Google-i uus kohvik, mis avati California ülikoolilinnas.

 “Toome kodukoha ja kolmanda koha mugavused töökohale, et muuta kontor parimaks töökohaks,” ütles Graziano. „Kui teete seda, muudab see töökoha füüsilist iseloomu ja sotsiaalseid kogemusi. See soodustab nihet töökultuuris. ”

Disaini ühendamine kliendi väärtustega

Mitte ainult töötajate ja tööandjate töökohal on trendid, vaid on ka olulisi tööstuse nišše, mis on sellest liikumisest hoogustunud: eripärane töökoha mööbli kujundus.

“Me näeme suurt vajadust, et kõik osapooled oleksid samal lehel ning kavandaksid sama eesmärki – töökoha parendamist”

Sellele on omane jätkusuutlikkus. Tänapäeva teadlikus tarbijakliimas võib hoolitsus ja tootmisprotsesside rangus olla peamiseks murdjaks. Seetõttu võtavad sellised disainerid nagu Steelcase seda väga tõsiselt ja kujundavad just jätkusuustlikkust silmas pidades.

„Usume, et oma klientidele parimate lahenduste pakkumine algab sellest, et tagame nende keskkonna jaoks parimad lahendused. Sellepärast kaalume igal sammul – läbi disaini, tootmise, tarnimise ja toote elutsükli, oma töö mõju inimestele ja keskkonnale ning avastame võimalusi asjade paremaks muutmiseks “ütleb Graziano.

Selleks konsulteerivad nad ka üksikute klientidega, et tagada nende ettepanekute vastavus iga ettevõtte jätkusuutlikkuse eesmärkidele.

Töökoha ümberkujundamise põhilised küsimused

Üldiselt nõuavad kliendid kontorimööbli erivajaduste jaoks loomingulisi ja kulutõhusaid lahendusi. Steelcasei meeskond viib tundide kaupa läbi uuringuid kontoritöö käitumise ja trendide kohta, et olla kursis kliendikeskse nõudlusega. Pärast seda teeb meeskond kindlaks, kas kujundust on üldse võimalik valmistada.

“Uurime spetsiaalse toote teostatavust, elujõulisust ja maksumust ning edastame selle visuaalse kujul” ütleb Kanoza.

Kliendid, kes nõuavad kohandatud tooteid, loodavad enne ostu sooritamist näha, milline see välja võiks näha. Vastuseks peavad Steelcase edasimüüjate disainerid esitlema oma pakutavaid tooteid korruseplaanides, kasutades renderdusi ja ruumi planeerimise tarkvara.

Pildil balbek büroo.

Tehnoloogia kasutamine inovaatiliseks lahendusteks

Lisaks disainiinnovatsiooni ja töökoha suundumuste esirinnas olemisele kasutab Steelcase ka tehnoloogiat, et neid algatusi edasi viia..

Nad olid esimesed tootjad, kes lisati maailma suurimasse 3D-mudelite raamatukokku 3D Warehouse ja nad on nüüd ka platvormi üks suurimaid 3D-mudelite tootjaid.

“Salvestaksime oma CAD-mudelid SketchUpi ja laadiksime need üles 3D-lattu, et kasutajad saaksid neid alla laadida,” ütleb Kanoza. „Praegu on neid mudeleid allalaetud tuhandeid. 3D-Warehouse oli eeldus sellele, kuidas me SketchUpi sümboleid nüüd Steelcase.com-is võõrustame. ”

Sümbol on toodet tähistava 3D-mudeli puhul kasutatav termin. Kui sümbolile lähenetakse Steelcase planeerimistarkvara kaudu, on see ühendatud andmetega nagu näiteks värvid, viimistlus, materjalid ja kuluaruanded. Kogu see teave on pakitud planeerimistarkvara sisse, mis aitab edasimüüjate disaineritel neid korruseplaanideks jagada. Ilma nende sümboliteta oleks keeruline kontorikonfiguratsioone kavandada Steelcase toodetega.

 SketchUp töövoog

Uus tehnoloogia tähendas SketchUpi abil uusi töövooge ja protsesse. Need protsessid mõjutasid spetsiaalsete toodete väljatöötamise protsessi ja kontseptuaalset kujundamist. Need uued protsessid nõuavad disaineritelt, inseneridelt, müügiesindajatelt  koostööd tootekujunduses – see muudab koostöö vajaduse veelgi olulisemaks.

„Me kasutame selles protsessis SketchUpi. Me kasutame seda kompositsioonitööriistana, impordides erinevaid CAD-mudeleid visuaalse konstseptiooni loomiseks, ”räägib Kanoza, selgitades SketchUpi eeliseid nende ettevõttes.

Siin on kaks väljundit, milles SketchUp särabl:

Disaini kinnitamine ja paigutus ruumis. See võimalus aitab klientidel ja mööblimüüjatel ettekujutada, milline uus (eritellimus) toode selle valmistamisel välja näeb. Visuaalseerimiseks kasutakse toote 3D-mudeleid ja paigutavad need põrandaplaani. Disaini kinnitamise ja ruumi paigutamise etapp aitab juba varakult leida projekti kitsaskohti enne maketi või prototüübi loomist.

Erilahenduste visuaalne kommunikatsioon. Selles osakonnas luuakse meeskonna poolt mööbli “sümbolid” 

“Kasutame SketchUpi, kuna vajame viisi, kuidas visuaalselt edastada klientide taotlusi eritellimuste saamiseks. Spetsiaalne sümbol tähistab disainilahendust, mille on üle vaadanud inseneri ja müügiesindaja. Nad otsustavad, kas Steelcase saab kavandada ja toota [eritellimust]enne, kui me neid tegelikult valmistame, ”ütleb Kanoza. “Kui suudame edasimüüjatele näidata, kuidas toode välja näeb, saame nad juba toodet ostma nõustuma enne inseneritegevuse peale kulutamist.”

Selle osakonna võime eritellimusi kiiresti kontsepteerida on ülioluline, et reageerida klientide eripärastele mööblivajadustele.

“Isegi kui meilt ei osteta eritellimustoodet, salvestame need joonised edasimüüjate hostitud veebisaidile, et neid saaks kasutada tulevaste projektide jaoks,” ütleb Kanoza. „See on jõupingutuste võimas taaskasutamine. Oleme need disainilahendused juba koos projekteerimisega valideerinud. ”

Kuna nad on kõigi oma disainilahenduste osas juba läbinud range protsessi, osatakse tulevikus kiiresti kinnitada et neid saab toota. SketchUp on selle uue osakonna edu võti.

“See on kuluefektiivne ja tõhus viis erilahendusega tootekujutiste väljatöötamiseks,” selgitab Kanoza. “Tänu SketchUpi ja LayOuti kasutamisel saadud tõhususele oleme välja töötanud üle 10 000 mudeli.”

Samuti saavad nad natuke abi mõnedest tipplaienditest: Cleanup3 ja FredoScale.

SketchUpi teadmiste jagamine kogu maailmale

SketchUpi kasutamine Steelcase-is ei piirdu ainult Ameerika Ühendriikidega. Nad kasutavad seda teistes ärikeskustes terves maailmas. Kanoza korraldab isegi ülemaailmse kohtumise, kus kõik maailma piirkonnad jagavad SketchUpi parimaid tavasid.

“Minu eelised on platvormi koostalitlusvõime, kasutusmugavus ja kiire õppimiskõver. See võimaldab kõigil meie osakondadel teha kiiret ja tõhusat koostööd eritellimuste disainilahenduste väljatöötamisel. ”

Loe lisaks Steelcase kohta.

Allikas: https://www.steelcase.com/research/articles/topics/employee-engagement/real-work/

 

 

Comments are closed.

KÜSI NÕU VÕI ABI